close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מימון לרכב: למי הוא מתאים ומהן האפשרויות הקיימות?

יובל בנרכג אדר, תשפא07/03/2021

רכישת רכב חדש או משומש מלווה בהוצאת סכום לא מבוטל שאינו תמיד זמין לנו באותו הרגע. בדיוק לשם כך ישנן האפשרויות השונות של מימון לרכב ולנו רק נותר להבין מי מהן מתאימה עבורינו יותר, אם בכלל, ומתי כדאי להשתמש בה? המדריך למימון לרכב

תגיות:
צילום: shutterstock
בשעה שקשה להסתמך כיום על תחבורה ציבורית באופן מלא ויומיומי, בפרט בימים כמו אלו, נראה כי רוב משקי הבית בישראל מוכרחים להחזיק לפחות ברכב אחד ולפעמים גם ביותר. יחד עם זאת, מחירי הקנייה של
צילום: shutterstock
רכבים חדשים גבוה בלשון המעטה, מה שמחייב אותנו כלקוחות להשוות מחירים ולתכנן היטב את תהליך הרכישה. כדי לתת מענה הולם למחיר ולאפשר לאלו המעוניינים להתחדש באחד חדש – או משומש מבלי שיהיה ברשותם את מלוא הסכום הדרוש לכך, החלו להיכנס מגוון אפשרויות גמישות של מימון לרכב, שהפכו לפופולריות למדי בשנים האחרונות.

חשוב להכיר ולהבין תחילה את המספרים הכלליים. מחירו של רכב משפחתי ממוצע בישראל נע בין 110-150 אלף ₪. מחישוב מהיר, הלוואה בסדר גודל של כ- 100 אלף ₪ בריבית בנקאית ממוצעת תביא לעלות של כ-3,000 ₪ בשנה, ועד לריבית שנתית של 6,000-7,000 ₪ בשנה בגופים חוץ בנקאיים. בהלוואה שמשתרעת על פני 3 שנים, מדובר על סכומים משמעותיים שניתן לצמצם.
אם כן, כאשר אנו נעזרים בפתרונות מימון שונים לרכב אנו למעשה רוכשים סכום כסף ולא רכב. עובדה זו מציעה כי יש יותר מדרך אחת לעשות זאת כאשר לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות אותם חשוב להכיר טרם היציאה לדרך. הרי הן לפניכם.

מימון דרך חברות הרכב
אחת מהאפשרויות הפשוטות והנוחות יותר להשגת מימון לרכב היא לפנות ישירות לגוף ממנו הרכב נרכש דוגמת חברות הליסינג או היבואן עצמו. יתרונה העיקרי של שיטה זו הוא שיתוף הפעולה שקיים בין החברות למכירת רכב לבין אלו של המימון, שעשוי להביא בתורו להסכמי מימון של כמעט 100% משווי הרכב בתנאי ריבית טובים במיוחד – ביחס לאלו המוצעים על־ידי הבנקים שידועות לרוב כנמוכות בתחום זה.

אם אתם מעוניינים ברכישת רכב מיד שניה בתקציב זול יותר, בדרך כלל תוכלו לקבל מימון בשיעור של כ- 30%-40% משווי הרכב, מה שיחייב הבאת הון עצמי מסויים מצידכם לצורך השלמת העיסקה.

מימון בנקאי
ככלל, שמחים הבנקים לתת מימון לרכב שכן במצב זה אינם צפויים להפסיד. במקרים רבים – כלל לא בכולם וכדאי לבחון כל הצעה לגופה, משועבד הרכב לבנק ומכאן שבמקרה של אי תשלום, צפוי הרכב לעבור לבעלותו. מבחינת ריביות, ידועים הבנקים דווקא בכאלו הוגנות בשוק ההלוואות אך מצד שני, לא כל אחד יורשה לקבל הלוואה שכזו העלולה להגביל את מסגרת האשראי ובמקרים רבים, גם תלווה בביורוקרטיה משמעותית וערבים, מה שעלול להקשות על התהליך.

מימון חוץ בנקאי
גורמי מימון חוץ בנקאיים מתבססים על העובדה שאינכם מעוניינים בהלוואה שתכביד על מסגרת האשראי, או לחלופין נמנעים מלקבל מימון לרכב מגופים אחרים. החיסרון העיקרי במימון חוץ בנקאי הוא שברוב המקרים תהיה הריבית גבוהה מסוגי המימון האחרים. מאידך, אין זה אומר שזוהי דרך שאינה משתלמת בדרך קבע ויש לבדוק כל מקרה לגופו. כמו כן צפוי במקרה זה תהליך קבלת המימון להיות נוח וכזה שאינו מפריע למסגרת האשראי.

לסיכום, רכישת רכב חדש או משומש אינה עניין של מה בכך. מעבר לבחירת סוג הרכב המהווה משימה מאתגרת כשלעצמה, תנאים לקבלת מימון לרכב יכולים להיות משוכה לא קלה בדרך אל האחד הנכסף. השתדלו להיות צרכנים מודעים ככל האפשר ובדקו היטב את תנאי ההלוואה או המימון במספר בנקים שונים, בחברות הרכב עצמן וכן במימון חוץ בנקאי כי בסופו של יום, זו תחרות וכל גוף מודע לכוחו של האחר. כוחנו כצרכנים הוא לפתוח את הארנק להצעה ששווה את כספנו בלבד ובמקום אמין ומוכר שניתן לסמוך עליו לחלוטין.

בהצלחה ורכישה נעימה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה